Mitä?

En ole myynnin kouluttaja joka sanoo miten asiat pitää tehdä, yrittäen pakottaa ketään tiettyyn muottiin.

Sen sijaan olen tehnyt myyntiä pitkään, ja tuon mielelläni pöytään näkemyksiäni boxin ulkopuolelta.

Linkedin

Kenelle & miksi

Yksilöille tai myyntitiimeille, jossa perusasiat toimivat, mutta verkon, yhteisöjen ja social sellingin hyödyntäminen voisi nostaa myynnin seuraavalle tasolle.

Ravistelen mielelläni vanhoillisia toimintamalleja, rikkoen kaavaa, mutta aina niin että se tuo jotain lisäarvoa.

En ole kiinnostunut organisaatioista, joissa on aito muutosvastarinta. Sen sijaan avoimesti uudet toimintamallit omaksuva orkesteri, voi saada aidosti jotain lisäarvoa. Voimme jopa oppia toisiltamme.

Ota yhteyttä

Myynnin sparrauksen vaiheet

Kartoitus

Mikä on lähtötilanne, missä ongelma ja onko se ratkaistavissa.

Tapaaminen ja tavoitteiden määritys

Mitä paremmin on tiedossa mitä pitää parantaa, sitä helpompi siihen on löytää keinot.

Sparraus ja yhdessä ideointi

En tuo mitään valmiiksi pöytään. Usein myyjillä on kaikki avaimet menestykseen edessään, mutta niiden käyttö jää jostain syystä puolitieden. Näiden lukkojen avaamisessa autan mielelläni.

 

Jatkuva tuki ja seuranta

Myynti ei ole pikamatka, se on marathon. Tämä pitää myös myynnin vetäjien tiedostaa. Mutta jatkuva tekeminen, sen seuranta ja sparrailu suljetussa keskusteluryhmässä, auttaa usein jo pelkästään sen osalta, kun jaetaan ja analysoidaan tuloksia.

Mahdollisia parannettavia juttua

Social selling

On taloja, joissa myyjä saa olla somessa aktiivinen silloin, kun kaikki muu on tehty. Tämän toimintamallin kääntämisessä nykyaikaan, sparraan aiheesta mielelläni.

Nykyasiakkuuksien kasvattaminen

Usein myös nykykannassa on valtava kasvupotentiaali, joka jää hyödyntämättä kun kaikki kuitenkin toimii. Nykyasiakkaissa on myös valtavasti referenssejä, joissa piilee valtava kasvun paikka.

 Henkilöbrändays

Jokaisella on henkilöbrändi ja jokainen ihminen on kiinnostava. Jokaisella löytyy oma kulma, jolla tuoda persoona esiin ja tehdä sillä kauppa. Ihminen ostaa aina ihmiseltä.

Aidosti monikanavainen myynti

Kannattaako toimistolla päivystää 8-16, jos asiakkaasi haluaa asioida joskus vaikkapa klo 20.00 jälkeen. Monikanavaisella myynnillä mahdollistat sen, että asiakkaasi voi olla yhteydessä ja ostaa silloin kun haluaa, 24/7.

Jos vielä mietit, niin ota ensin yhteyttä